close






[[The Climb]]

發行時間: 2009/2/21
類型: 鄉村流行
長度: 3:56

[介紹]
''The Climb''是''Hannah Montana: The Movie''電影原聲帶的主打歌曲之一,
這首歌正式於2009年3月9日以鄉村版形式發行,
在3月14日當周的Hot Country Songs中排名第48名,
隔了一個禮拜後,
''The Climb''拿了Billboard Hot 100第六名的成績,
成為Miley個人的第三支前十名單曲。

[Music Video]



[Me,Myself and I]
在我印象中,
Miley Cyrus的歌曲總是年輕活力 also Funk & Ruck...
但是這次她很不一樣的走了一條鄉村情歌路線,
讓人比較注意到她歌曲的情感拿捏呢!
第一次聽就覺得是很典型的抒情PoP歌曲,
不過碰到立志的歌曲,
我最難以招架了!
就像歌曲中所說

''一山總是比一山還高
我總是希望能將它挪移
總是會有一場艱難的戰鬥
有時候我還是會輸
不論我多快到達終點
不論在另一邊有什麼事情等著我
重點是這攀爬中的挑戰''

不管碰到什麼困難,
我們就是要堅強!
BE BRAVE* BE STRONG*
也將這首立志歌分享給我一起奮鬥努力的朋友們~:)

[歌詞]
I can almost see it
我就快看到
That dream I'm dreaming but
我一直在夢的那個夢,但是
There's a voice inside my head sayin,
那裡有個聲音在我腦中盤旋,說著
You'll never reach it,
你不可能達成
Every step I'm taking,
我走的每一步
Every move I make feels
我走的每一步,都感到
Lost with no direction
迷失的沒有方向
My faith is shaking but I
我的信心在動搖,但是我
Got to keep trying
必須要再繼續嘗試下去
Got to keep my head held high
我會繼續勇敢

There's always going to be another mountain
一山總是比一山還高
I'm always going to want to make it move
我總是希望能將它挪移
Always going to be an uphill battle,
總是會有一場艱難的戰鬥
Sometimes I'm gonna to have to lose,
有時候我還是會輸
Ain't about how fast I get there,
不論我多快到達終點
Ain't about what's waiting on the other side
不論在另一邊有什麼事情等著我
It's the climb
重點是這攀爬中的挑戰

The struggles I'm facing,
我所面對的難事
The chances I'm taking
我把握機會
Sometimes might knock me down but
有時候會把我擊倒,但是
No I'm not breaking
我不會被打敗
I may not know it
我或許不明白
But these are the moments that
但這些重要的時刻
I'm going to remember most yeah
會被我永遠牢記
Just got to keep going
只要繼續下去
And I,
而我
I got to be strong
我會變得更堅強
Just keep pushing on, cause
會繼續的支撐下去,因為


Keep on moving
繼續走下去
Keep climbing
繼續攀爬
Keep the faith baby
保持信念
It's all about
重要的是
It's all about
重要的是
The climb
這攀爬中的挑戰
Keep the faith
保持信念
Keep your faith
保持信念

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ann Yu 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()